Probudím se na Šibuji – Anna Cima – Paseka 2018

Na začátek bych chtěl podotknout, že tento román vyšel i v polském překladu u nakladatesltví Dowody na Istnienie v ediční řadě řízenou Mariuszem Szczygiełem.
— Kromě poslední doby čtu spíše e-booky a poslouchám audiobooky. Tuhle knihu jsem četl v papíru a nedá mi, že formát (myslím zejména poměr výšky a šířky) knihy a použitý papír mě byl neuvěřitelně příjemný. I červená obálka knihy s téměř neviditelným žebrováním se hodně povedla. Takže za grafické zpracování velký palec nahoru.
— Ještě než se dostanu k samotnému obsahu knihy, tak se musím přiznat, že jsem několik let nazpátek měl období, kdy jsem hodně obdivoval vše spojené s Japonskem. Koukal jsem na anime, poslouchal visual kei kapely a japonský hip hop ale do toho stádia, že bych cosplajooval na Animefestu jsem se neštěstí nedostal, Ale postupně jsem z tohoto okouzlení střízlivěl a velkou zásluhu na tom měla i kniha Květiny v krabici od Karoliny Bednarz. Tato reportážní kniha ukazuje Japonsko z pohledu žen a dalších znevýhodněných skupin obyvatel.
— Ale zpátky na Šibuji. Hlavní hrdinkou románu je mladičká česká dívka Jana, která také zbožňuje Japonsko a to na levelu otaku. Po ukončení gymnázia logicky nastoupí na studium japonštiny na Karlově universitě. Zde objeví téměř neznámého japonského spisovatele Satošiho Uedu, který psal pod pseudonymem Kijomaru Kawašita v meziválečném období. Janu tento spisovatel zaujme natolik, že se rozhodne jedno jeho dílo přeložit z japonštiny do češtiny. Brzy jí s překladem a pátrání po historii Kawašity začne pomáhat starší kolega Klíma. Velmi pozvolna se mezi nimi začne něco odehrávat.
— Kapitoly linky z Prahy se studentkou Janou se střídají kapitoly z Tokia, kde duch nebo myšlenka této české studentky bloudí po slavné extravangantní čtvrti Šibuji téměř nikdo ji nevidí, nemusí jít ani pít a nemůže opustit okolí pomníku slavného psa Hačiko. Obě této dějové linky jsou ještě prokládány úryvky románu Milenci Kawašity, který překládá v Praze Jana a děj se odehrává před válkou. Ve velkém finále se propojí nejen obě dějové linky ale i příběh japonského spisovatele.
— Kniha se čte příjemně a zhltnete ji za víkend nebo pár dní. Nejvíce se mi líbil začátek knihy a obecně se mi víc líbily ty kapitoly z Prahy než z Japonska. Což mě docela překvapilo. Každopádně knihu s klidným srdcem doporučím. A pokud nedůvěřujete mě, tak bych zmínil, že kniha byla nominována nejen na Magnesii ale i v dalších českých literárních cenách.

Tiráž
Vydala: Paseka v roce 2018
Počet stran: 320
Vazba: brožovaná
ISBN: 9788074329128

Napsat komentář