Ať se rozhodneš jakkoli – Jakub Szamałek – Host 2020

Kdybych chtěl tuto knihu nějak shrnout do pár vět, tak možná napíšu: retelling Sítě (myslím ten film se Sandrou Bullock). jen se odehrává dnes a v polské Varšavě. Musím se přiznat, že jsem si této knihy všiml už loni, když vyšla jako audiobook v rámci předplatného na empikGo. Bohužel hlas vypravěče i nesedl tak hodně, že jsem nedal ani první kapitolu a knihu jsem smazal z paměti telefonu. Ale jsem rád, že jsem sáhl po papírové variantě.
— Hlavní hrdinka knihy je mladá novinářka Julita, která pracuje pro online bulvární server a když napíše článek o smrti populárního herce, najednou ji kontaktuje neznámý uživatel internetu a pohrozí ji, že když o se bude věnovat této smrti, tak ji udělá z života peklo. Ona ho pošle někam a on svůj slib splní. Zaplní celý internet jejími erotickými fotografiemi a docílí i toho, že ji vykopnou z práce. A od té doby probíhá velký boj mezi Julitou a neznámým hackerem.
— Jakub má celkem svižné tempo vyprávění, slušně nastudované informace ohledně online bezpečnosti a celkového chování sítí. Píše celkem vtipné a uvěřitelné dialogy a postavy jsou také takový mix klišé a nových nápadů. Klasicky se dynamicky mění kapitoly z pohledu různých postav. Líbí se mi i přístup překladatelky, která některé reálie nechala tak (třeba disco polo) a jiné nahradila českými reáliemi (zmínka o bábě pod kořenem).
— Nakonec pátrání po okolnostech smrti televizní hvězdy dovede Julitu k odhalení něčeho ještě mnohem většího. Já tuto knihu určitě doporučím. Navíc jde o první díl série a další dva díly jsou podle hodnocení na Goodreads ještě lepší a lepší. A mimochodem existuje i česká audiokniha, která namluvil Luboš Ondráček a ta se poslouchá dobře.

Tiráž
Vydal: Host v roce 2010
Původní název: Cokolwiek wybierzesz
Rok vydání originálu: 2019
Přeložila: Anna Plasová
Obálka: Zuzana Doňková
Počet stran: 429
Vazba: tvrdá
ISBN: 8027501539

Jeden komentář Přidejte váš

Napsat komentář