Domófon – Zygmunt Miloszewski – Premedia 2016

Domofón jsem začal číst někdy před třemi lety jako svoji první knihu v polštině. Tehdy jsem to vzdal snad hned během první kapitoly. Byl jsem strašně pomalý, protože jsem ještě neměl žádnou slovní zásobu. Nakonec jsem se díky poslechu mnoha audioknih naučil číst v polštině téměř stejnou rychlostí jako v češtině. Nakonec jsem na tuto knihu narazil ve slovenském překladu a jelikož se mi všechny knihy tohoto autora hodně líbily, zejména román „Jak zawsze“, tak jsem se rozhodl, že bych si mohl dát druhý pokus. A kupodivu se to vyplatilo.
— Tento román je prvotinou ZM a ač se tam pár chybiček najde, tak celkově mne tento román s mnoha hororovými prvky hodně líbil. děj začíná tím, že se mladý pár stěhuje z vesnice do hlavního města do starého paneláku. Už záhy se začnou dít hodně divné věci a potkávat podivné sousedy. Postupem času začne atmosféra houstnout. Kromě již zmiňovaného novomanželského páru vidíme příběh tohoto paneláku z pohledu několika dalších sousedů. Většina strašidelných a tajených věcí, které postavy knihy zažívají se zakládá na jejich skrytých tajemstvích a běsech z jejich minulosti.
— Musím říci, že se mi kniha četla dobře a bylo to dosti příjemné překvapení. Na prvotinu musím ocenit jak dobře vykreslené postavy, tak slušnou práci s atmosférou a jelikož Jak zawsze do češtiny ani slovenštiny zatím nikdo nepřeložil, tak vám doporučím Domofon nebo detektivní trilogii s prokurátorem Szackym.

Tiráž
Vydalo: Premedia v roce 2016
Překlad: Alexander Horák
Počet stran: 304
Vazba: pevná
ISBN: 9788081593772

Napsat komentář