Město schodů – Robert Jackson Bennett – Host 2015

Město schodů

Popravdě jsem nejdříve považoval tuto knihu za další klasickou young adult fantasy a jelikož předchozí experimentování s tímto žánrem mne zas tolik nezaujalo a Temnější tvář magie jsem sice dočetl ale do dalších dílů jsem se už nepouštěl. Ne, že bych chtěl tento žánr nějak odsoudit ale času na čtení je málo reportáže mi prostě dají mnohem více, než YA, který je nejvíce o zábavě. Ale jedna čtenářka s kterou mám dosti podobný literární vkus, mne tuto sérii doporučila.
— Tato kniha je prvním dílem trilogie Božská města a jde o velice originální a košatý svět. V tomto úvodním díle se převážná část knihy odehrává ve městě Bulíkov, které bylo v dobách, kdy na zemi vládli bohové, nejdůležitější, největší a nejhonosnější město tohoto universa. Nyní jsou všichni bohové mrtví, provozování magie je zakázané a z Bulíkova zbylo jen velmi málo. A v celém městě houstne atmosféra.
— Do této velmi vypjaté situace přichází Shara Thivani mladá diplomatka (a jak to už u diplomatů často bývá – zároveň i tajná agentka). A doprovází jej i její tělesný strážce Sigrud. Brzo se události začnou hýbat. začínají mizet lidé, objevovat nadpřirozené artefakty, které by už neměli existovat a všichni konspirují a mají různá tajemství. Nakonec dojde dokonce k osvobození jednoho z velmi nebezpečných bohů a Sigrund se hodně zapotí, při jeho krocení. Konec je dosti epický
— Příběh je napsán velmi poutavě. Svět, kde se je velmi pestrý, neokoukaný a propracovaný – zejména teologie jednotlivých států a hlavních bohů. Atmosféra je dosti temná a násilí je velmi realistické. V souvislosti s touto trilogií je často zmiňována Malazská kniha padlých a China Miévill. Ještě bych zmínil noir atmosféru ve stylu Phila Marlowa. Příběh se odehrává velmi svižně a s každou kapitolou houstne atmosféra. Knihu rozhodně doporučím. Jednak je to dobrá možnost na přičichnutí k literatuře pro mladší a nebo naopak jako můstek pro čtenáře YA k vykročení k dospělé literatuře.

Tiráž
Vydal: Host v roce 2015
Překlad: Milan Pohl
Počet stran: 510
Vazba: pevná
ISBN: 9788074914829

Jeden komentář Přidejte váš

Napsat komentář