Cari Mora – Thomas Harris – Agora 2019

Cari Mora

Thomase Harrise budou znát čeští čtenáři převážně jako stvořitele kontroverzního gurmána Hannibala Lectera. Tohle je jeho nová kniha, kterou vydal po třináctileté pause. A ač je to také víceméně kriminální román, tak je už mimo sérii o Hannibalovi.
— A právě to, že Thomas Harris je autorem Mlčení jehňátek mi dosti ztěžuje hodnocení knihy. Kdyby to napsal někdo jiný, asi bych hodnotil lépe ale v porovnání se staršími knihami autora je Cari Mora minimálně o jeden level níže. A i proto jsem měl cirka v polovině velké cukání Cari Moru nedočíst.
— Kriminální zápletka knihy se točí kolem obrovského tresor plného zlata v jednom podivném domě v Miami, který patřil slavnému Pablu Escobarovi. Po obsahu tohoto sejfu touží několik různých skupin organizovaného zločinu. Tresor je velmi sofistikovaně zabezpečen proti otevření a také přepravě a navíc je třeba vše utajit jak před konkurencí, tak před policií.
— Cari Mora – hlavní hrdinka knihy – pracuje jako správce tohoto domu a je to mladá žena, která je v USA ne úplně legálně a má za sebou pohnutou minulost. Jako dítě prodělala výcvik u FARC, což jsou kolumbijští levicoví teroristé. Právě vzpomínky hlavní hrdinky na toto období svého života bylo asi nejlepší část knihy. Jinak ostatní děj a postavy mne moc nezaujaly a nějak mi oproti starším knihám autora mi přišly dost ploché a tak trochu mne osudy snad všech ostatních postav mi byly dost jedno. Ne, že by v knize nebylo hodně zajímavých faktů, děj poměrně rychle neubíhal a vše nebylo celkem slušně řemeslně zvládnuté ale v porovnáním s Mlčením je to prostě slabší. Je zde i Hans-Peter Schneider – taková německá verze Hannibala, který se živí realizací úchylných snů boháčů. Jeho poslední zakázka je únos Cari Mory a následná amputace obou jejich rukou.
— Opravdu nevím, zda Cari Moru doporučit. Asi takto: pokud si chcete přečíst jen další krimi/thriller proč ne ale pokud čekáte další Mlčení jehňátek, pak na tuto knihu raději zapomeňte. Prostě to není nijak velký průšvih ale ani žádná bomba!

Tiráž
Vydala: Agora v roce 2019
Název originálního titulu: Cari Mora
Rok původní vydání: 2019
Překlad: Jan Kraśko
Čte: Marcin Perchuć
Čas: 6 hodin 13 minut
ISBN: 9788326828904

Napsat komentář