Spisovatel jako povolání – Haruki Murakami – Odeon 2017

Spisovatel jako povolání je celkem útlá kniha. Má jen něco málo přes dvě stě stránek. jednotlivé kapitoly této knihy mi dost evokují přednášky na TED konferencích. Což myslím jako pochvalu. na záznamy vystoupení různých inspirativních lidí na TED se dívám hodně rád.
— Haruki Murakami v této knize rekapituluje svoji spisovatelskou kariéru, popisuje svůj přístup ke psaní a to jak po stránce ideové, tak uvádí konkrétní praktické rady včetně své denní rutiny. Zajímavé je například, že píše každý den přibližně tolik, kolik se vejde na deset standardních japonských čtyř set znakových rukopisných archů. Kdyby vás zajímalo, jak takový papír vypadá, hledejte げんこうようし v obrázcích Google. Já jsem si to prostě musel vygooglit : )
— Dozvěděl jsem se hodně věcí, o kterých jsem do teď netušil. Například, že na jih od hranic, na západ od slunce vznikla z několika kapitol knihy Kroniky ptáčka na klíček, který Haruki vyškrtl a pak z toho vytvořil další knihu. Hodně mluví o svých prvních románech Poslouchej, co zpívá vítr a Pinball 1973. Na druhou stranu jsem zatím netušil, že existují knihy jako Pomalá loď do Číny nebo Klokaní počasí. Potěšilo mě i to, že Haruki četl román Coin Locker Babies od svého jmenovce Rjú Murakamiho a hodně se mu líbila, stejně jako mě.
— Hodně prostoru autor věnuje i svému působení na americkém trhu a to včetně toho, jak psal pro slavný časopis New Yorker. Nezapomene zmínit překladatele a další své spolupracovníky na americkém literárním trhu a to nejen proto, že sám také překládá a tak ví, jak velká řehole to je. Musím říct, že se mi kniha četla dobře a doporučil bych ji nejen všem fanouškům Murakamiho ale i začínajícím spisovatelům.

Tiráž
Vydal: Odeon v roce 2017
Původní název: 職業としての小説家
Rok prvního vydání: 2015
Překlad: Tomáš Jurkovič
Počet stran: 231
Vazba: tvrdá
ISBN: 9788020717610

Napsat komentář