40 dní pěšky do Jeruzaléma – Ladislav Zibura – Bizbooks 2015

Od prince Ládíka jsem četl už jeho novější knihu Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii, která se mi celkem líbila ale po pravdě jsem více ocenil Přípitek předkům od Wojciecha Góreckého. Po prvotině Ladislava Zibury jsem popravdě sáhl zejména proto, že jsem si chtěl odpočinout od drsných knih a tísnivé atmosféry karantény. A byl to dobrý nápad, protože Jeruzalém se mi líbil mnohem více než Gruzie. Možná to bylo tím, že v příhodách autora nebylo tolik alkoholu.
— Ohledně stylu psaní i tato prvotina má klasické atributy autorova rukopisu. tedy nadhled, humor a velmi osobní přístup. Mnohem více jsou zde popisovány předchozí autorovy poutě a to, co ho k této jeho zálibě vedlo. Moje starší vydání nemá ještě pěkné ilustrace a obálku od Tomski&Polanski, které tuto knihu posunuje o pár bodíků nahoru ale i Eva Šlosarová dokáže celkem vtipné ilustrace.
—- Putování je víceméně rozděleno do dvou částí. Víc se přiznám, mě bavilo vyprávění o cestování po Turecku, než ta část odehrávající se přímo ve Svaté zemi. Kniha se čte moc příjemně a stránky vám mizí po rukama. Sice jsem si po přečtení Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii říkal, že ty cestopisy jsou na jedno brdo a tudíž stačí přečíst jeden, tak nakonec jsem moc rád, že jsem po této knize sáhl. Pokud potřebujete odreagování nebo něco lehčího mezi dvěma knihami s drsnými reáliemi, tak vám tuto knihu bez meškání doporučím.

Tiráž
Vydal: Bizbooks v roce 2015
Ilustrovala: Eva Šlosarová
Počet stran: 240
Vazba: tvrdá
ISBN: 9788026504276

Napsat komentář