Vetřelec – Tana French – Argo 2017

Musím se přiznat, že jednak mám moc rád tuto sérii (Dublin Murder Squad – Vetřelec je zatím poslední díl této série) a druhak jsem nějakým nedopatřením přeskočil pátý díl. Každopádně pokud jste četli pátý díl, tak v tomto se opět setkáte s dvojicí detektivů Antoinette Conway (drsná slečna s arabskými kořeny) a Stephen Moran (kterého Antoinette do dublinské mordparty přivedla).
— Těsně před koncem své noční směny dostane naše dvojice za úkol vyšetřit další z případů domácího násilí. Nedaleko svého bydliště najde Antoinette zavražděnou mladou ženu a zprvu to vypadá, že tento případ bude velmi jednoduchý. Ale to by nebyla pořádná detektivka ale nudná povídka, že?
— Hned při převzetí případu šéf přidělí našim detektivům jako dozor neoblíbeného zkušenějšího kolegu. Antoinette vede trošku boj s většinou svých kolegů a tak je i trošku paranoidní a to je vzhledem k tomu, že se lehce naštve, panují mezi ní a zbytkem kolektivu hodně napjaté vztahy. Aby to nebylo tak jednoduché, uvědomí si Antoinette, že se v minulosti se zavražděnou ženou někde setkala. Kdysi dávno, kdy ještě ani nepracovala na oddělení vražd. Vzpomene si odkud ji zná a dotáhne případ do zdárného konce?
— Vetřelec je také taková detektivka oldskoolovějšího střihu jako je série s Cormoranem Strikem. Zatímco Smrtící bílá mne hodně zklamala, tak Vetřelec se mi líbil hodně. Obrovský prostor v knize je věnován samotným výslechům svědků a obviněných. Každý výslech je dopodrobna rozepsán na mnoha stranách ale minimálně mne to vůbec nevadilo. Naopak jsem si tu dynamickou psychologickou hru na kočku a myš, kterou hráli policisté s vyslýchanými náramně užíval. Tana prostě pravítkuje.
— Občas mne hlavní hrdinka lezla na nervy ale většinu času jsem ji držel palce. Čtenář si užije i dosti dějových zvratů a kupodivu je nejsou odhadnutelné už od třetí kapitoly. Tempo vyprávění je místy celkem ostré, jindy je volnější ale zbytečné vaty zde moc nenajdete. Autorka dokázala, že skvělá detektivka se obejde i bez spousty brutality, téměř nerealistických akčních scén a spektakulárních sériových vrahů zanechávajících složité biblické vzkazy. Téměř došlo k přenesení klasické paní Agaty do 21. století. Jo a pokud to ještě nevyplynulo z kontextu: velké doporučení.

Tiráž
Vydalo: Argo v roce 2017
Rok prvního vydání: 2016
Původní název: The Trespasser
Překlad: Petr Pálenský
Počet stran: 456
Vazba: pevná
ISBN: 9788025722947

Napsat komentář