Nieodnaleziona – Remigiusz Mróz – 2018 Filia

Nieodnaleziona – Remigiusz Mróz

Remigiusz Mróz je můj oblíbený spisovatel ale přesto se na něho dovedu podívat realisticky a uznávám, že jeho knihy mají různorodou úroveň. Ono to možná odráží kadenci s kterou vrhá na pulty svoje knihy. U této knihy jsem byl ještě rozpolcený tím, že tato kniha vyšla jako jediná v českém překladu u Domina jako Nenalezená. Na Goodreads jsem ale nalezl dosti nízké hodnocení této knihy od dvou čtenářek s podobným literárním vkusem. Dokonce jsem si na základě tohoto hodnocení, nejdříve již staženou audioknihu smazal z disku. Ale nakonec jsem dal knize šanci a poslechl si polský audiobook. Existuje česká i česká audiokniha.
— Kupodivu to nebyl takový průšvih, jak jsem se obával. Příběh muže, který po mnoha letech náhle objeví stopu své snoubenky, kterou okolní svět již považuje za ztracenou je celkem zajímavý a styl vyprávění je opět dobrý. Některé dějové zvraty a prvky vyprávějí jsou méně uvěřitelné ale neřekl bych, že by to vybočovalo nějak výrazněji ze zvyklostí žánru. Čtenář tak dostane mírně nadprůměrný thriller se spoustou dějových zvratů a slušnou porcí napětí a trochou té neškodné konspirace.
— Ve verzi audioknihy (platí pro českou i polskou) bych ještě ocenil to, že se zde střídají pasáže, které čte žena a které čte muž. Sice je pravda, že to střídání vypravěčů je i v papírové verzi ale v té audioknize to více vynikne. Každopádně musím ocenit, že se Remigiusz upozorňuje na problematiku domácího násilí , které je hodně palčivé téma nejen v Polsku. Autor uvádí velmi nehezká čísla jak v předmluvě, tak závěru knihy.
— Oceňuji, že hlavní postavy byly rozporuplné a často jste tápali ohledně jejich motivace. Hodně často jste podobně jako hlavní hrdina nevěděli, co je pravda a co je falešná stopa, kterou na vás někdo připravil. Jak už jsem u knih tohoto autora zvyklý, tak zde naleznete spoustu popkulturních odkazů, vtipných hlášek a product placemet škodovky 🙂

Tiráž
Vydala: Filia v roce 2018
Čte: Dawid Ogrodnik a Agnieszka Dygant
Čas: 10 hodin 9 minut
Provedení: audiokniha
ISBN: 9788380754355

Jeden komentář Přidejte váš

Napsat komentář